ΟΙ ΠΡΟΝΟΜΙΑΚΟΙ ΕΡΓΟΛΑΒΟΙ ΚΑΙ ΤΑ ΥΠΟΠΤΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΑΛΛΑΓΗΣ ΜΕΛΕΤΩΝ ΣΕ ΟΔΙΚΟΥΣ ΑΞΟΝΕΣ ΚΑΙ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ!
Οι επιτροπές των διαγωνισμών, οι μελετητές, οι διαιτησίες και ο ρόλος τεχνικών, οικονομικών και νομικών συμβούλων
Την ώρα που η αρμόδια πολιτική ηγεσία μιλάει για την προώθηση έργων ύψους 13,2 δις. ευρώ κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους 2021, η θλιβερή πραγματικότητα είναι πως στο ένα μετά το άλλο, στα «εμβληματικά» δημόσια έργα και συμβάσεις παραχώρησης, παρατηρούνται ύποπτα φαινόμενα αλλαγής μελετών!!!
Που στην πράξη αυτό σημαίνει αλλαγή του αντικειμένου του έργου, αναθεώρηση προς τα πάνω του προϋπολογισμού, πρόσθετο έσοδο στις τσέπες του εργολάβου και υπό προϋποθέσεις μεγαλύτερη διάρκεια του χρόνου παραχώρησης.
Η πατέντα της αλλαγής μελετών που σε πολλές περιπτώσεις συνδέεται με αλλαγή χάραξης οδικών αξόνων ή ακόμη και επεκτάσεις κτιριακών εγκαταστάσεων αεροδρομίων, έρχεται να καταδείξει την ανυπαρξία και ολιγωρία των κρατικών μηχανισμών, τις βαρύτατες ευθύνες όλων όσοι σχετίζονται με την διαμόρφωση του πλαισίου των μεγάλων έργων, από μελετητές έως τεχνικούς οικονομικούς και νομικούς συμβούλους, αλλά και τα μέλη των επιτροπών που συντάσσουν τις προκηρύξεις και αξιολογούν και αναθέτουν τους διαγωνισμούς!
Και οι ολιγωρίες και προχειρότητες αυτές όχι μόνο δεν διασφαλίζουν τα συμφέροντα του δημοσίου αλλά αντιθέτως ενίοτε αποτελούν δούρειους ίππους των προνομιακών εργολάβων οι οποίοι μέσα από αποζημιώσεις, απαλλοτριώσεις και αποφάσεις διαιτησιών πλουτίζουν υπέρμετρα εις βάρος του κράτους και των φορολογουμένων πολιτών!
Και αλήθεια, γιατί άραγε στις υποθέσεις μεγάλων έργων που κρίνονται από τα διαιτητικά δικαστήρια δεν κέρδισε ποτέ το Κράτος απέναντι στους διαπλεκόμενους ιδιώτες;
Μήπως γιατί προκηρύξεις, μελέτες, διαγωνισμοί ήταν εκ των προτέρων κομμένοι και ραμμένοι στα μέτρα τους!
ΠΗΓΗ : radar.gr